Co na výuku venku říkají děti

Metodiky Les ve škole nejsou jen o výuce o přírodě v přírodě. V každém ročníku se zaměřujeme na různá témata, takže se dá bez problémů v lese vyučovat třeba výtvarka, hudebka, matika, čeština a další předměty.


Podle lesa ve škole jsme loni pracovali v rodinné výchově a letos ve výtvarce. Je to pro nás fajn, vypadnout ze třídy a dělat něco zajímavého venku. Béďa, šestý ročník

Naučila jsem se, že je důležité vyslechnout názor druhého člověka, promyslet si své vlastní názory a podívat se na problém z pohledu druhé strany. Žákyně 8. třídy zapojené do programu Svět různýma očima

Ale samozřejmě, že se děti nejčastěji venku věnují přírodovědným tématům: 

Naším největším objevem bylo, že voda v lese není jen v potoce a ve studánce, ale je všude: na listech, v mechu, v houbách, v půdě. Vodomorové (postavy z metodiky) nemohou vodu z lesa jen tak lehce vzít, je tam všude. Museli by les vykácet a zastavit déšť. Chtěli bychom, aby každý věděl, že v lese je vlhko, voda je tam vždy a je důležitá pro rostliny, pro zvířata a taky pro nás. V lese jsme toho hodně objevili, třeba stopy zvířat, mraveniště, kosti zvířete, ohryzané plody, zaječí trus, houby, měřili jsme teplotu, v zimě jsme pozorovali lupou sněhové vločky a měřili výšku sněhu. Hodně jsme spolupracovali.  Žáci 3. třídy ze ZŠ Příbor

Milá Terezo, děkujeme, že jsi nám poskytla příležitost zjistit něco víc o naší přírodě. Při spaní ve škole jsme stavěli domečky z vrbového proutí. Vytvářeli jsme stromokruhy podle svého znamení. Moc jsme si to užili. Děkujeme ti za možnost změnit pohled na svět.

Les ve škole a škola v lese je krásný program. Rádi jsme pomáhali skřítkům objevovat les. Jeden školní les máme a už se v něm i vyznáme. Líbilo se nám, že jsme poznali nová zvířátka. Skoro celá třída se nejvíc pobavila při hře na les, kdy jsme lovili myšici. Taky jsme lupou a dalekohledy les pozorovali. Taky jsme ho hodně fotili. Už se těšíme na další výpravu za lesními skřítky. Za celou třídu 2.C ZŠ Schulzovy sady ze Dvora Králové nad Labem zapsala Alice a Bára

Krmelec mě zaujal, protože je užitečný pro zvířátka. Měla jsem pocit chytrosti. Žákyně 4. třídy ZŠ Dobřichovice

Nejvíc se mi líbila výprava do lesa. Pochopil jsem, že nemůžu ničit stromky. Dozvěděl jsem se, že mladý dub potřebuje sluníčko, aby si mohl vyrábět cukry. Žák 4. třídy ZŠ Dobřichovice

V lese mě zaujalo, jak tam byly polámané stromy, vypadalo to jako prolézačky, a ty velké kytice překrásného jmelí. Žákyně 4. třídy ZŠ Dobřichovice

Stromy vypadaly, jako by tančily. ZŠ Dobřichovice

Přišli jsme na to, že do lesa chodíme vhodně oblečeni. To bylo potom, co se jeden z nás vymáchal v potůčku, do kterého uklouzl v pěkných kalhotách. Žák ze ZŠ Strážek

A proč vůbec chodit do lesa? To nám krásně na shrnuli žáci z Ústí nad Labem: 

Proč jít do lesa? Je to tiché a krásné místo, které vám pročistí plíce. Žijí tu krásné rostliny a živočichové, které nenajdete před vaším domem. ZŠ Karla IV., Ústí nad Labem


Sledujte novinky a odebírejte newsletter!

Vykoukl z lesa nový roční plán? Nebo Vás pozveme na seminář? Přihlaste se k odběru lesního zpravodaje!