Certifikát Lesní třída letos získalo rekordních 121 tříd

Také v letošním roce jsme třídám zapojeným v programu Les ve škole nabídli možnost získat prestižní certifikát Lesní třída a roční patronát nad novým pralesem. 121 tříd přijalo naši výzvu a poslalo nám Ozvěny z lesa plné krásných fotek z výuky venku.


Certifikát Lesní třída letos získalo rekordních 121 tříd
Vloženo

Ozvěny z Lesa se nám letos v kanceláři TEREZY scházely velmi pozvolna a ke konci lhůty k odevzdání jsme jich měli bezmála polovinu než v loňském roce. "Asi už o certifikát není takový zájem," říkali jsme si. Ale uplynulý víkend zcela zamíchal kartami a sešlo se na poslední chvíli nečekané množství Ozvěn z lesa, z vašich tříd, které aktivně pracujete s programem Lesa ve škole. Za to bychom vám chtěli moc poděkovat. 

Ozvěny z lesa - tedy dotazník a fotografie, které jsou podmínkou k udělení certifikátu a získání ročního patronátu nad novým pralesem na ještědském hřebeni, jsou pro nás velmi cennou zpětnou vazbou. Ne s každým z vás se totiž vidíme osobně a můžeme si popovídat o přínosech a úskalích programu. Proto vám velice děkujeme za vaše poctivé a důkladné vyplňování dotazníků, ale i za vaše skvělé záběry z venkovní výuky a práce s metodikami.

A co jste si s Lesem ve škole letos jako pedagogové nejvíc užili?

"Všechno. Nejlepší jsou rozzářené oči dětí při hrách a pozorováních," píše nám Květa Hrbáčková z berounské školní družiny. 

"Pobyt v přírodě a potěšení dětí, jejich zájem, jejich iniciativa, aby se chodilo ven. Úkoly jim nevadily," doplňuje Miroslav Švehla z Prahy 8. 

 Janě Hanušové ze ZŠ a gymnázia Vítkov se zase líbilo, jak se děti na jednotlivé aktivity těšily

Vaše Ozvěny jsou také důkazem toho, že venku, v přírodě, v lese nebo v parku se dají učit jakékoliv předměty, nejen prvouka nebo přírodopis. Ale také český jazyk, matematika, hudební, výtvarná a tělesná výchova, pracovní výchova, dějepis, zeměpis, i cizí jazyky.  

Dana Moravcová z Věšína shrnuje i naše poznatky: "Pobyt v přírodě byl vždy přínosem, děti byly mnohem aktivnější, spolupracovaly."

Také jsme se vás ptali, co by vám nejvíce usnadnilo práci s dětmi venku

Na prvním místě je to jednoznačně čas, kterého pro tyto aktivity není dostatek. Pak také nemáte vždy možnost naše metodické materiály nakopírovat tak, aby je měl k dispozici každý žák. I pomůcek pro terénní výuku  by mohlo být více. A co je nejdůležitější, ne vždy se setkáváte s podporou vedení školy a kolegů, při prosazování aktivit venku.  

Přejeme vám proto v dalším školním roce dostatek času s dětmi venku a hlavně podporu a spolupráci kolegů i rodičů. Za to vám jistě budou odměnou spokojené, motivované a rozzářené děti. 

Ozvěny z Lesa 2017

Záběry ze tříd, které pracovaly s ročním nebo vlastním plánem Lesa ve škole.


Sledujte novinky a odebírejte newsletter!

Vykoukl z lesa nový roční plán? Nebo Vás pozveme na seminář? Přihlaste se k odběru lesního zpravodaje!