Osmáci ve-při aneb metodika zvládání konfliktů

Nový roční plán programu Les ve škole pro osmý ročník základních škol nabádá osmáky k řešení problémů a konfliktů – v lese i mimo něj.


Osmáci ve-při aneb metodika zvládání konfliktů
Vloženo
Tags: Metodika pro školy

„Postrádal jsem dosud kvalitní didaktický materiál, který by se věnoval tématu konfliktu a komunikace s potenciálem oslovit žáky. Učitel dostává do rukou nástroj, který žáky může vést k jednání s konkrétním dopadem. A právě to považuji za nejdůležitější, protože se tak dostáváme do situace, kdy se věci ve škole nedělají „jen jako", ale žáci se stávají aktivní součástí společenství a mohou zakusit, jaké to je "něco udělat", něco, co má reálný dopad“,

říká pan učitel Sedláček ze ZŠ Vsetín, Rokytnice. 

Nový roční plán programu Les ve škole pro osmý ročník základních škol nabádá osmáky k řešení problémů a konfliktů – nejen v lese. Na začátku metodiky se žáci seznámí s pojmy problém a konflikt, učí se je rozpoznávat, analyzovat a hledat společné řešení. Od pojmů pak přechází ke konkrétním situacím.

Metodika vede žáky přístupnou formou k občanské aktivitě. Učí se rozpoznávat konflikty ve svém okolí, formulovat postoje všech znepřátelených stran a navrhovat řešení (nejen ekologických) problémů. 

Metodika vyjde v nadcházejícím roce. Spolu s ní Vám zašleme potvrzení o zapojení do programu.

Materiál je velmi vhodný pro občankáře!

 


Sledujte novinky a odebírejte newsletter!

Vykoukl z lesa nový roční plán? Nebo Vás pozveme na seminář? Přihlaste se k odběru lesního zpravodaje!