Prožívat, ne biflovat

Víte, jak učit tak, aby to děti bavilo? Přece zážitkem! Máme pro vás tip, jak s dětmi učební látku prožít, nikoliv biflovat.


Prožívat, ne biflovat
Vloženo

Uspořádejte občanskou nauku, prvouku nebo biologii jako zážitkovou hodinu (nebo zážitkový den) v přírodě. Jděte s dětmi ven a nechejte své žáky, aby vše prožívali vědomě: objímali stromy (ano!), osahávali kůru, zahrabali si ruce do písku, do hlíny nebo do sněhu, našli si nějaký kámen, kousek dřeva nebo kůry. Dovolte, aby si každé dítě vybralo jeden kousek přírody, vzalo si jej s sebou a pak o něm vyprávělo svůj vlastní příběh. Nezadávejte žádné pracovní úkoly, nýbrž žáky poproste, aby nasbírali věci (třeba: 30 věcí stejného druhu, ptačí pero, něco bílého, něco hladkého, něco tvrdého, něco neobvyklého... fantazii se meze nekladou). 

Společně si udělejte přestávku a nechte žáky stavět pyramidu z kamenů. Nechte žáky, aby našli místo, které je pro ně nejkrásnější, a to místo pak nakreslili. Ty nejdůležitejší věci vezměte s sebou do třídy. 

Místo strohého pořadače zadejte jako ročníkový úkol přírodovědnou sbírku. Kvůli jejímu sestavení podnikejte společné výlety - do lomu, do lesa, do parku, k potoku, k řece...

Oceňujte stejnou měrou kreativitu, estetiku a originalitu prezentace. Věřte, že takové vyučování ocení zase Vaši žáci! 

Přečtěte si také, co na výuku venku říkají děti

(inspirace z knihy Víc bláta! Děti potřebují přírodu od berlínského autora Andrease Webera) 

 


Sledujte novinky a odebírejte newsletter!

Vykoukl z lesa nový roční plán? Nebo Vás pozveme na seminář? Přihlaste se k odběru lesního zpravodaje!