Těšte se na ponožky - nová metodika pro prvňáčky putuje do škol!

Znáte našeho nového kamaráda Ponožku? Že ne? Ponožkový kámoš je nový průvodce dětí z prvních tříd. Ponožka, malý maňásek, pomáhá dětem objevovat les a okolní přírodu. Spolu s ním děti pozorují, poslouchají a ohmatávají les - zkrátka všemi smysly!


Těšte se na ponožky - nová metodika pro prvňáčky putuje do škol!
Vloženo
Tags: Metodika pro školy

Roční plán aktivit pro prvňáčky nazvaný Les všemi smysly po ročním ověřování putuje do škol. A my se těšíme, že se díky němu také prvňáčci i během vyučování více dostanou do přírody. 

Děti během školního roku zjistí, že les může být fajn místo na hraní, kde se mohou cítit bezpečně. Taky si všimnou, že nejsou v lese samy, a že je dobré brát ohledy na jeho obyvatele. Děti budou les zkoumat očima, poslouchat jej, ohmatávat, ochutnávat i vonět k němu. To všechno s báječnými ponožkovými průvodci.

Podívejte se na ukázku nové metodiky!

 

Co na metodiku říkají učitelé, kteří ji během uplynulého roku ověřovali:

„Líbila se mi konkrétní nabídka her a činností s návrhem pomůcek. Do programu se zapojily všechny děti a učily se spolupracovat.“

Jiřina Dvořáková, ZŠ Jílové u Prahy.

„Dary lesa nám posloužily ke kreativnímu řádění i  k pozorování. Těšilo nás s přírodou kolem sledovat změny během celého roku a uvědomovat si návaznost a celistvost jednotlivých ekosystémů. Díky využití všech smyslů si děti dokázaly lépe zapamatovat učivo a porozumět mu.“

Eva Ulmanová, ZŠ Rychvald

„Metodika byla podrobně a srozumitelně zpracovaná. Děti na závěr zahrály před ostatními žáky ponožkové divadlo. Metodika mi pomohla rozplánovat aktivity do všech ročních období a dětem zapojit všechny smysly při zkoumání lesa. Děti se učí spolupráci.“

Michaela Eliášová, ZŠ Příbor

„ Uspořádali jsme výstavu všech výstupů projektu - ponožkové deníky, desatero, lapač zážitků, fototrojice a další fotografie z lesních výprav.“ Jana Hanzlová, ZŠ Duchcov

„Výuka byla díky programu více zábavná a potěšilo mě badatelské nadšení dětí.“

Helena Čechová, ZŠ Olbramice

A co si o učení v přírodě myslí děti?

„Líbilo se mi, když jsme sbírali listí a barvy na paletku. Taky jsme našli velikou bedlu a stavěli jsme domečky pro skřítky.“ Mára

„Sněžilo a viděli jsme stopy od srnce. Do krmítka jsme dávali jídlo a viděli jsme krmelec a taky veverku.“ Viky

„Líbilo se mi, jak jsem sbírala vůně do kelímku.“ Natálie

„Stavěli jsme domečky pro ponožky. Z klacíků, kamínků a šnečích ulit jsme vyrobili hudební nástroje.“ Míša 

Připojte se i vy k lesním třídám! 

Metodika pro prvňáčky

Fotky z testování metodiky pro první třídu a práce dětí.


Sledujte novinky a odebírejte newsletter!

Vykoukl z lesa nový roční plán? Nebo Vás pozveme na seminář? Přihlaste se k odběru lesního zpravodaje!