Lesní den ve Stříbrné Skalici

Paní učitelku Martinu Studzinskou, která s námi už několik let spolupracuje jako lesní mentorka, jsme před koncem školního roku přijeli navštívit do Stříbrné Skalice v krásném kraji nedaleko Sázavy.

Martina nás pozvala na lesní den, který společně s šesťáky připravila pro svou třídu prvňáčků. Do lesa jsme se vypravili hned ráno a strávili v lese celé dopoledne. Starší děti si rozdělily svá stanoviště, na kterých se prvňáčci postupně střídali. Trasa vedla lesem a úkoly byly vskutku pestré. Některé byly inspirované metodikami Lesa ve škole, ale některé si paní učitelka s dětmi vymýšleli sami.

Děti vyráběly květinové kelímky, poznávaly poslepu stromy, zkoušely si první pomoc, házely šiškami na terč a zahrály si recyklační hru o odpadech. Ve skupině dětí byly i dvě dívky se speciálními potřebami a na túru s námi vyrazil dokonce i chlapec o berlích.

Martina před časem se svou tehdejší třídou ověřovala naši metodiku pro první třídu, a tak s ní má bohaté zkušenosti. Metodiky jsou pro ni významným zdrojem inspirace, ale jelikož učí prvňáky každým rokem, musí si lekce obměňovat tak, aby to nebylo pořád stejné. Nápadů má spoustu a ráda se s nimi podělí i s ostatními učiteli třeba formou konzultací.

Venku se ve Stříbrné Skalici neučí jen mladší děti. Během naší návštěvy jsme zahlédli také třídu sedmáků, která měla zrovna přírodopis v přírodě. Učení venku se věnuje na této malé škole asi 5 pedagogů, což je úžasné.

Martina na závěr našeho společného dopoledne dodává: „Přijde mi vlastně složitější učit děti ve třídě. Když budeme třeba malovat listy nebo si o nich něco povídat, tak ani nevím, jak bych to s nimi ve třídě dělala. Učit venku je pro mě normální.“  

Děkujeme Martině, její asistentce i dětem za krásně strávený den v lese! 

Sepsala Petra Vaňková

Vloženo Od
Tags: Příklady dobré praxe


Sledujte novinky a odebírejte newsletter!

Chcete dostávat čerstvou dávku novinek z Lesa? Přihlaste se k odběru newsletteru.