Sledujte novinky a odebírejte newsletter!
Chcete dostávat čerstvou dávku novinek z Lesa? Přihlaste se k odběru newsletteru.
Znáte našeho nového kamaráda Ponožku? Že ne? Ponožkový kámoš je nový průvodce dětí z prvních tříd. Ponožka, malý maňásek, pomáhá dětem objevovat les a okolní přírodu. Spolu s ním děti pozorují, poslouchají a ohmatávají les - zkrátka všemi smysly!
Roční plán aktivit pro prvňáčky nazvaný Les všemi smysly po ročním ověřování putuje do škol. A my se těšíme, že se díky němu také prvňáčci i během vyučování více dostanou do přírody.
Děti během školního roku zjistí, že les může být fajn místo na hraní, kde se mohou cítit bezpečně. Taky si všimnou, že nejsou v lese samy, a že je dobré brát ohledy na jeho obyvatele. Děti budou les zkoumat očima, poslouchat jej, ohmatávat, ochutnávat i vonět k němu. To všechno s báječnými ponožkovými průvodci.
„Líbila se mi konkrétní nabídka her a činností s návrhem pomůcek. Do programu se zapojily všechny děti a učily se spolupracovat.“
Jiřina Dvořáková, ZŠ Jílové u Prahy.
„Dary lesa nám posloužily ke kreativnímu řádění i k pozorování. Těšilo nás s přírodou kolem sledovat změny během celého roku a uvědomovat si návaznost a celistvost jednotlivých ekosystémů. Díky využití všech smyslů si děti dokázaly lépe zapamatovat učivo a porozumět mu.“
Eva Ulmanová, ZŠ Rychvald
„Metodika byla podrobně a srozumitelně zpracovaná. Děti na závěr zahrály před ostatními žáky ponožkové divadlo. Metodika mi pomohla rozplánovat aktivity do všech ročních období a dětem zapojit všechny smysly při zkoumání lesa. Děti se učí spolupráci.“
Michaela Eliášová, ZŠ Příbor
„ Uspořádali jsme výstavu všech výstupů projektu - ponožkové deníky, desatero, lapač zážitků, fototrojice a další fotografie z lesních výprav.“ Jana Hanzlová, ZŠ Duchcov
„Výuka byla díky programu více zábavná a potěšilo mě badatelské nadšení dětí.“
Helena Čechová, ZŠ Olbramice
„Líbilo se mi, když jsme sbírali listí a barvy na paletku. Taky jsme našli velikou bedlu a stavěli jsme domečky pro skřítky.“ Mára
„Sněžilo a viděli jsme stopy od srnce. Do krmítka jsme dávali jídlo a viděli jsme krmelec a taky veverku.“ Viky
„Líbilo se mi, jak jsem sbírala vůně do kelímku.“ Natálie
„Stavěli jsme domečky pro ponožky. Z klacíků, kamínků a šnečích ulit jsme vyrobili hudební nástroje.“ Míša
Fotky z testování metodiky pro první třídu a práce dětí.