Pod nebem Země (5. ročník)
Pro koho: 1. stupeň ZŠ
Doporučený ročník: 5. třída (s metodikou lze pracovat i v jiných ročnících)
Jaké jsou podoby lesa a jeho obyvatel v různých klimatických podmínkách? Planeta Země je v neustálé proměně a život je úplně ve všem a všude.
Chceme žákům ukázat rozmanitost na několika příkladech. Chceme podnítit zvědavost a chuť pátrat dál.
Žák...
- vlastními slovy popíše, proč jsou na Zemi různá podnebí;
- uvede příklady adaptací rostlin a živočichů na abiotické podmínky prostředí (zejména vodu a teplotu);
- po určenou dobu průběžně sleduje stanoviště dle vlastního výběru a jednoduše zaznamenává jeho abiotické podmínky;
- vyhledá v terénu mírného pásu stanoviště, která se svými abiotickými podmínkami podobají některým z jiných podnebí;
- podle zadaných abiotických podmínek vytvoří a popíše rostlinný nebo živočišný druh, který je na ně adaptovaný.
Stáhněte si názory páťáků ze ZŠ Jílové u Prahy, kteří nám pomáhali testovat tuto publikaci:
"V zimě jsme využili množství sněhu a tvořili Zeměkouli ze sněhu, dokonce jsme vyzkoušeli i otáčení kolem Slunce."
Simona Houdková, ZŠ Lesonice
"Moc nás bavila tvorba globusu s podnebnými pásy. Využili jsme papírový lustr z IKEA a následně kašírovali barevnými papíry podnebné pásy. Skvělé byly také pokusy s baterkou a svíčkami."
Nikola Turková, ZŠ JIH, Mariánské Lázně
Stáhněte si ukázku publikace Pod nebem Země:
Jak se pracuje s výukovým plánem Pod nebem Země:
Chcete dostávat čerstvou dávku novinek z Lesa ve škole?
Odebírejte newsletter s novinkami, a získejte Ochutnávku z Lesa ve škole ZDARMA
Podpořte nás:
Vaše finanční podpora nám pomáhá učit i vaše děti, aby přírodě rozuměly a chránily ji.