Příklady z praxe

Bylo nebylo před 4 lety... Ač to zní trochu pohádkově, pohádka to není, ale dobrý konec to přeci jen má. Na stopu Lesa ve škole a Učíme se venku mě přivedla moje mentorka Dita Nastoupilová. Dita u nás na škole dělala mentorku pro víc kolegyň.

V TEREZE se snažíme rozjet všechny aktivity a vymýšlet a plánovat další. Ve školách je to vlastně stejné. Jak na začátku školního roku rozjíždějí program LES VE ŠKOLE na ZŠ v Nebušicích? Kde hledá paní učitelka Jarka Hrdličková inspiraci? Jaká je její zkušenost s motivací kolegů? Přečtěte si rozhovor Jana Froňka, koordinátora programu LES VE ŠKOLE,...

Program Les ve škole nebyl sice primárně určen mateřským školám. Naše lekce z výukových plánů pro 1. stupeň ZŠ přesto rády využívají i v mateřinkách, jak dokládá i příklad z pražské MŠ Ve Stínu.

Paní učitelka Pavla Tichá z pražské komunitní školy Dobromysl se učení venku o přírodě a na dálku rozhodně nebojí.

Paní Jana Kovaříková, vedoucí vychovatelka školní družiny 14. ZŠ Plzeň se s námi podělila o aktivity, které s dětmi dělala v zimě.

Učíte zrovna ptáky? Musíte i hudební výchovu učit distančně? Anebo prostě jen přemýšlíte, jak poslat děti ven, aby si oddychly od počítačů a zároveň dělaly něco do školy? Zkuste využít blížící se jarní ptačí koncerty, které pravděpodobně nezruší.

Když se nám poprvé ve škole objevily děti s ponožkami na rukách, mysleli jsme si, že si vyrobily maňásky na divadlo. Překvapilo nás, že jdou ven a ponožky mají stále na ruce. Rozzářené oči dětí a jejich úsměvy nám nasadily brouka do hlavy.