Škola mezi zelenými ostrovy (7. ročník)
Pro koho: 2. stupeň ZŠ
Doporučený ročník: 7. třída (s metodikou lze pracovat i v jiných ročnících)
Zelená místa kolem školy jsou učebny, kde mapujeme i NOVOU DIVOČINU.
Venku jsme čím dál méně, ale proč tam chodit? Proč učit o přírodě venku? Všichni máme na dosah interaktivní učebnici, silné zážitky, inspiraci k tvoření i místo pro uvolnění ve výuce. Vše můžeme zažít za školou. Stačí vyrazit na chvíli ven. Zelené ostrovy kolem nás nabízí víc, než si myslíme. Získejme novou interaktivní učebnu zdarma pro každou školu. Odkryjme se studenty, jak díky nám lidem vzniká tzv. "Nová divočina".
Zaujmout děti v tomto věku není snadné. Proto jsme se zaměřili na to, co je "jejich" - osobitý projev, využití sociálních sítí a různých mobilních aplikací, záliba v místech stranou od ruchu běžného dne a navrch pořádná porce dobrodružství. V průběhu školního roku se žáci seznámí s principem sukcese a jejími jednotlivými fázemi přímo v terénu, vyzkoušísinapř. mechové graffiti, semenné bomby a vytvoří vlastní quest neboli hledačku. Zároveň si metodika klade za cíl posílit zájem žáků o zkoumání přírody v jejich okolí a trávení volného času venku. V neposlední řadě se metodika zaměřuje také na posilování spolupráce mezi žáky z různých ročníků.
Shlédněte video k publikaci Škola mezi zelenými ostrovy:
"Stojí to za to, i přesto, že je zařazení aktivit do běžné výuky z časových důvodů mnohdy obtížné. Děti hlavně bavilo sledování změn v přírodě v různých ročních obdobích a vítaly možnost učit se venku. Také si na školní zahradě připravily rýmovanou hledačku pro mladší žáky. Byla to pro ně velká výzva, ale pak si to velice užívaly a já s nimi."
Monika Olšáková, ZŠ Janovice
Jak studenti gymnázia v České Třebové připravili hledačku pro mladší spolužáky:
Jak se pracuje s výukovým plánem Škola mezi zelenými ostrovy:
Chcete dostávat čerstvou dávku novinek z Lesa ve škole?
Odebírejte newsletter s novinkami, a získejte Ochutnávku z Lesa ve škole ZDARMA
Podpořte nás:
Vaše finanční podpora nám pomáhá učit i vaše děti, aby přírodě rozuměly a chránily ji.