Svět různýma očima (8. a 9. ročník)
Pro koho: 2. stupeň ZŠ
Doporučený ročník: 8. a 9. třída
Jak se domluvit, když si každý přeje něco jiného? Kdo koho potřebuje - les nás nebo my les? Osmáci a deváťáci dumali nad tím, o čem a jak se lidé přou.
Jak motivovat náctileté, aby se zajímali o své okolí? A jak to vypadá, když jsou lidé ve-při? Tento výukový plán Lesa ve škole nabádá mladé lidi k občanské aktivitě a učí je, jak zvládat konflikty.
Žáci osmých a devátých tříd analyzují ekologické nebo sociální problémy a konflikty a navrhují řešení. Zhodnotí stav péče o les ve svém okolí a případně navrhnou strategii, jak ji zlepšit směrem k trvale udržitelnému hospodaření. Navrhnou změny i ve spotřebitelských návycích (dřevo místo plastu, recyklovaný papír apod.).
Témata:
- v čem se liší problém a konflikt;
- kdo hraje v konfliktech roli, jaké zastává názory, hodnoty a proč;
- jak můžeme konflikt vyřešit, nejlépe ke spokojenosti všech stran.
Jak se pracuje s výukovým plánem Svět různýma očima:
Chcete dostávat čerstvou dávku novinek z Lesa ve škole?
Odebírejte newsletter s novinkami, a získejte Ochutnávku z Lesa ve škole ZDARMA
Podpořte nás:
Vaše finanční podpora nám pomáhá učit i vaše děti, aby přírodě rozuměly a chránily ji.